Обращение 2272: «Порушення права на інформацію міськвиконкомом (Андрієнку Ю.Г.)»



Автор: О.Є.
Дата: 26 July 2013
Район: Центральный
Адрес: пл. Леніна

26.02.13 в рамках громадського обговорення проекту плану зонування міста до управління містобудування та архітектури ММР я подав заяву № 15-526 з пропозиціями про внесення доповнень до плану зонування. Станом на сьогодні відповідь від Управлінням містобудування та архітектури ММР не надходила.

26.07.13 о 14:22, 4 місяці по тому як відповідь мала бути надана, я зателефонував за номером 37-02-71 до приймальні Управління аби довідатись про причини затримки з направленням відповіді. Посадова особа жіночої статі, що відповіла на мій дзвінок, повідомила, що відповідь була надана в квітні. Я сказав що не отримував відповіді поштою та попрохав надіслати її копію. Посадова особа, що відповіла на мій дзвінок, відмовилася надсилати копіію відповіді, наполягаючи, аби я забрав її власноруч. Мої пояснення про те, що ненадання відповіді є порушенням закону "Про звернення громадян", що закон вимагає саме направлення відповіді заявнику, були проігнорован, відмова була категоричною.

Я висловив недовіру, що відповідь будь-коли направлялася мені поштою, оскільки я знайомий з протиправною практикою органів місцевого самоврядування м. Миколаїв не надсилати заявникам готові відповіді, або надсилати їх із запізненням, що неодноразово траплялося на моїй практиці. У відповідь на це, посадова особа, що відповіла на дзвінок, піддала сумніву моє твердження про те, що відповіді я не отримував, що є верхом нахабства та зухвалості, крім того що є верхом безглуздя. Упродовж розмови вона дійшла до того, що піддала сумніву навіть автентичність моєї особи, попри те, що я назвав їй дату подання своєї заяви та її вхідний номер, що їх, як підказує здоровий глузд, зазвичай може знати лише сам заявник. Не знаю, чи є там визначник номеру, але я навіть телефонував з номеру, зазначеного в заяві.

Нарешті я попрохав цю посадову особу представитися, назвавши свої ПІБ, але вона, перебуваючи на службі в органі місцевого самоврядування, відповідаючи на дзвінок на службовий телефон, навідріз відмовилися це робити.


Згідно ЗУ "Про звернення громадян"

Стаття 19.  Обов'язки  органів  державної   влади,  місцевого
                 самоврядування, підприємств, установ, організацій
                 незалежно від форм власності, об'єднань громадян,
                 засобів  масової  інформації,  їх  керівників  та
                 інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг

Органи   державної   влади   і   місцевого    самоврядування,
підприємства, установи, організації незалежно від форм  власності,
об'єднання громадян, засоби масової інформації,  їх  керівники  та
інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані:

письмово повідомляти  громадянина  про  результати  перевірки
заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;



Згідно "Інструкції з діловодства у Миколаївській міській раді та її виконавчих органах"

276. Вихідні документи надсилаються адресатам з використанням засобів поштового зв’язку, електрозв’язку, а також доставляються кур’єрською, фельд’єгерською службою.


Оскільки письмово про результати розгляду моєї заяви та суть прийнятого рішення мене досі не повідомили та відмовили надіслати відповідь поштою, порушено вимоги закону "Про звернення громадян", "Інструкції з діловодства у Миколаївській міській раді та її виконавчих органах" та моє право на отримання письмової відповіді на звернення.



Згідно ЗУ "Про доступ до публічної інформації"

Стаття 6. Публічна інформація з обмеженим доступом

1. Інформацією з обмеженим доступом є:
1) конфіденційна інформація;
2) таємна інформація;
3) службова інформація.


ПІБ службовця, який відповідає на дзвінки громадян в органи місцевого самоврядування не є одним з перелічених видів інформації, а тому підлягає наданню за запитом, який згідно ч. 3 ст.19 ЗУ "Про доступ до публічної інформації" може бути телефонним, як в моєму випадку.

Крім того, ч. 2 ст. 11 Закону "Про інформацію" в переліку конфіденційної інформації про особу не містить ПІБ особи, отже знов ця інформація не є конфіденційною.

Згідно ЗУ "Про засади запобігання та протидії корупції"

Стаття 16. Вимоги щодо прозорості інформації

1. Особам, зазначеним у пунктах 1-3 частини першої статті 4 цього Закону, забороняється:
1) відмовляти фізичним або юридичним особам в інформації, надання якої цим фізичним або юридичним особам передбачено законом;


Такими особами згідно п. 1 в) ч. 1 ст. 4 є державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування.


Згідно ЗУ "Про звернення громадян"

Стаття 4.  Рішення,  дії  (бездіяльність),  які  можуть  бути оскаржені

До рішень,  дій  (бездіяльності),  які можуть бути оскаржені,
належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких:

порушено права і  законні  інтереси  чи  свободи  громадянина (групи громадян);



Відмова посадової особи жіночої статі, що відповіла на мій дзвінок, представитися обмежує моє право на оскарження її дій та бездіяльності, адже неможливо оскаржити дії та бездіяльність анонімної особи.



Згідно ЗУ "Про службу в органах місцевого самоврядування"

Стаття 4. Основні принципи служби в органах місцевого самоврядування

Служба в  органах  місцевого  самоврядування  здійснюється на
таких основних принципах:

служіння територіальній громаді;
верховенства права, демократизму і законності;
гласності;
пріоритету прав та свобод людини і громадянина;


Стаття 8. Основні обов'язки посадових осіб місцевого  самоврядування

Основними обов'язками посадових осіб місцевого самоврядування є:

додержання    Конституції    і    законів    України,   інших
нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування;

додержання прав та свобод людини і громадянина;



Жоден з цих засад та обов'язків не був дотриманий посадовою особою, що відповіла на мій телефонний дзвінок, в ході мого спілкування з нею.

Наполегливість посадової особи у порушенні законодавства навіть будучи повідомленою про цей факт, свідчить про свідоме та цинічне нехтування своїм службовим обов'язком та правами громадян.

Небажання цієї особи представлятися та низка порушень законодавства, що їх вона припустилася, дає підстави сумніватися, що я спілкувався саме зі службовою особою Управління містобудування та архітектури. Можливо у приймальні трапилася стороння особа, яка забрела туди та не маючи на те права відповіла на дзвінок, адресований не їй. Адже важко уявити, що особа, яка на законних підставах знаходиться в приміщенні приймальні Управління демонструватиме зневагу до закону та приховуватиме своє ім'я.



З огляду на викладене, прошу

1. Встановити посадову особу, що відповіла на мій дзвінок 26.07.13 о 14:22 на номер 37-02-71

2. Притягти до дисциплінарної відповідальності посадових осіб, відповідальних за ненадання відповіді на мою заяву № 15-526  від 26.02.13  до Управління містобудування та архітектури, за відмову направити відповідь в порядку, встановленому "Інструкцією з діловодства у Миколаївській міській раді та її виконавчих органах" та за відмову представитися на прохання громадянина, висловлені в телефонній розмові.

3. Зобов'язати Управління містобудування та архітектури в найкоротший термін направити на мою адресу письмову відповідь на заяву № 15-526  від 26.02.13 в порядку, встановленому "Інструкцією з діловодства у Миколаївській міській раді та її виконавчих органах".

4. Зобов'язати посадових осіб Миколаївської міськради та міськвиконкому, представлятися на прохання громадянина/громадянки, називаючи свої им'я, прізвище та по батькові